Jelenlegi hely

Csapatom, csapatod, csapata, csapatunk… csapassuk! Avagy 5 tipp élményalapú csapatépítő programokhoz

A hagyományos csapatépítő tréningek mellett egyre különlegesebb élményalapú programok érhetők el hazánkban, amelyek azon túl, hogy motivációt jelentenek a kollégáknak, és növelik a csoportkohéziót, még élményt is kínálnak, sőt a közös élmények megélésén keresztül fejtik ki jótékony hatásukat. Jutalom, játék… egyszóval jutalomjáték a kollégáknak.

De milyen is legyen egy igazán ütős csapatépítő?

1. Különleges

Már önmagában az összehozza a résztvevőket, ha egy a megszokottól eltérő helyzetbe kerülnek együtt. A napi rutin, a „steril” munkahelyi környezet, a szokásos értekezletek és formális kommunikációs csatornák után jó néha egy kicsit más, egy kicsit eltérő, nem hétköznapi szituációban közösen részt venni valami különlegesben. Mit szólnál ahhoz, ha a kollégádat Ramboként látnád egy filmforgatáson? El tudod képzelni, ahogy „színházi rendező”-ként instruálod a munkatársad? Ma már elképzelni sem kell, hiszen mindez valósággá válhat. Ha pedig valósággá válik, akkor minden bizonnyal másnap szinte új emberként találkoztok majd újra a munkahelyen.

2. „Testreszabott”

Életkor, nem, pozíció. A 3 legfontosabb információ a résztvevőkről, ami alapvetően befolyásolja a választást. Például egy 30 fős elsősorban 40-es, középvezető urakból álló csoport esetében mi lehet jó választás? Léteznek olyan programok, amikkel biztosan mellélőnénk (pl. Divatozz okosan – játék a ruhákkal), vannak olyan programok, amelyek abszolút megfelelnek a célcsoportnak (pl. KocsmaOlimpia), illetve bizonyos tevékenységek testre szabhatók. Ilyen például a Céges filmforgatás, ahol nem mindegy, hogy Rómeó és Júlia vagy a Szellemirtók jelmezét öltik fel a résztvevők. Mindezeken túl egy csoporton belül, mégha az homogén is, nem feltétlenül szeretne mindenki Rambo vagy éppen Nemecsek Ernő lenni, így mindig meg kell hagyni a lehetőségét a választásnak, viszont ösztönözni kell a résztvevőket arra, hogy kilépjenek a komfortzónájukból.

3. Célratörő

A célcsoport megismerése mellett a másik lényeges kérdés, hogy mi a csapatépítés célja. Ez is befolyásolja természetesen a programválasztást, hiszen amennyiben csak egy kellemes este eltöltése a cél az egymást hosszú évek óta jól ismerő kollégák körében, akkor egy Borpróba is tökéletes választás, amennyiben azonban szeretnénk az új kollégák beilleszkedését elősegíteni, akkor hatásosabb egy olyan csapatépítő kiválasztása, ami szorosabb együttműködést kíván meg.  

4. Rendszeres, de nem túl gyakori

Ha a csapatépítést a kollégák kényszerként élik meg, ha olyan gyakori, hogy már-már a hétköznapok részévé válik, akkor ritkíts! Alapvetően évi 2-5 alkalom bőven elegendő ahhoz, hogy folyamatosan „szinten tartsa” a csapatot, ráadásul jutalom legyen, ne pedig büntetés.

5. Izgalmas, élményekkel teli

Legyen élmény! Legyen megismételhetetlen! Legyen izgalmas! Legyen jutalomjáték!

Amennyiben bővebben megismernéd csapatépítő programjainkat, akkor látogass el az alábbi oldalra!